Нормативно-правова база

Програми розвитку дітей дошкільного віку

Методичні рекомендації МОНУ


Про дошкільні навчальні заклади району

ДНЗ «Лісова пісня» с. Погреби - світ добра, злагоди й щастя

Фотографії закладу

/Files/images/novini/dnz/днз.jpg Крім країн, позначених на географічних картах, є велика густонаселена Країна Дитинства, звідки тече могутня річка людського життя, де все й починається. Видатний педагог В.Сухомлинський писав: «Дитинство – це ніби посудина, яку намагаються заповнити найкращим. І лише від того, хто наповнює, залежить розвиток дитини. Чим наповниш – те й отримаєш».

Сьогодні ми, дорослі, зацікавлені в тому, щоб наші маленькі громадяни зростали здоровими, розумними, працьовитими й щасливими.

Щасливий дошкільний заклад. Яким він має бути? Що ми можемо від нього чекати? Як поліпшити розвиток дитини? Як зробити так, щоб вона була активною, ініціативною і життєрадісною, із задоволенням, підстрибуючи, бігла попереду батьків в дитячий садок? На ці всі питання можуть дати відповідь працівники дитячого садочку «Лісова пісня», який знаходиться мальовничому селі Погреби, що розкинулося між річкою Десна, красу якої оспівав О.Довженко, та сосновим лісом.

У самому серці села розташований чудо-дім, до якого кожного ранку поспішають малюки. З’явився він тут не так давно – у 2008 році.

Дбає про нього справжня господиня Наталія Володимирівна Кривобок, людина цілеспрямована, дбайлива, розумна. Тому і садочок красивий і охайний, як зовні так із середини. Творчий педагогічний колектив працює як злагоджений механізм, головне завдання якого, щоб маленькі громадяни зростали здоровими, розумними, працьовитими й щасливими. В дитячому садочку «Лісова пісня» створені прекрасні умови для виховання та розвитку дітей дошкільного віку.

Садочок оснащений всім необхідним: чотири групові кімнати ( спальні, ігрові, роздягальні, кухні, туалетні кімнати з маленькими зручними унітазами та рукомийниками, відповідні зросту дітей; ясельні групи оснащені душовими кабінками), медичний кабінет з ізолятором, музичний зал, спортивний зал з усім необхідним інвентарем, кабінет практичного психолога, методичний кабінет та світлиця для ознайомлення дітей українськими народними звичаями та історією нашого народу.

У спальних кімнатах стоять зручні ліжечка, у яких малюки із задоволенням проводять тиху годину: хто спить, а хто просто лежить і розглядає малюнки, картини, що висять на стінах. Після тихої години вихователі проводять з дітьми цікаві хвилинки-розбудинки в ігровій формі, а потім – загартовуючі процедури та вправи корегуючого характеру ( ходіння босоніж по килимках із ґудзиків, камінчиків тощо).

Працівники дитячого садочка разом із батьківським комітетом дбають про те, щоб обладнати ігрові осередки усім необхідним матеріалом. Предметно-ігрове середовище розподілене на ігрові зони: «Магазин», «Гараж», «Лікарня», «Перукарня», «Майстерня» та інші. Протягом років збирається показовий матеріал, а дидактичний матеріал виготовляє власними руками колектив.

Педагогічний колектив творчо працює за програмами «Я у Світі» та «Впевнений старт» для старших дошкільнят.

Заняття проводяться на високому рівні в ігровій формі. Вихователі дбають, щоб дітям було цікаво, щоб малюки не перевтомлювались . Після занять дітлахи відвідують ігрові майданчики, щоб відпочити, погратися у рухливі ігри та спостерігати за природою. Ігрові майданчики оснащені гойдалками, гірками, пісочницями . Усім знайдеться місце, де розважитися.

Практичний психолог В.В. Попко проводить з дітьми різноманітні цікаві заняття, направлені на адаптацію, розвиток емоційно-вольової сфери, корекційну роботу з оптимізації психічного розвитку дітей, з порушенням мовлення та процесу адаптації до дитячого садочка і підготовки для навчання у школі, а також спеціальні тренінги для батьків.

Харчування у дитячому садку збалансоване, якісне, дешеве. Кухарі готують смачну та корисну їжу для дітей. Адміністрація закладу працює напряму з поставщиками, без посередників.

Дитячим навчальним закладом «Лісова пісня» постійно опікується сільський голова с. Погреби Бруєнко Микола Іванович. Велика допомога надається садочку в організації харчування, здійсненні ремонту, придбанні методичних та господарських матеріалів, оснащенні кабінетів інвентарем, меблями. здійсненні підписки.

І хто бодай хоч раз побував у дошкільному навчальному закладі «Лісова пісня», відчув тепло і затишок – неначе потрапив у світ добра, злагоди й щастя.

В.М.Ткаченко , методист РМК


ДНЗ «Сонечко» селища Калинівка - джерело краси, радості і здоров’я

В.Ткаченко, методист РМК

ДНЗ «Сонечко» - справжня маленька країна, де завжди сонячно, затишно і комфортно дітям. Усю свою любов, душевне тепло педагоги віддають дошкільнятам і працюють під девізом: «Затишок дітям, спокій батькам і комфорт працівникам». Сучасне життя вимагає оновлення та урізноманітнення форм роботи колективу у створенні позитивного образу закладу, мета якого – віддати своє тепло дітям, бути найкращими порадниками для їх батьків. Гарне зовнішнє, затишне всередині приміщення ніби випромінює тепло і гостинність.

У закладі дружний колектив. Особлива заслуга у створенні творчого ініціативного колективу належить досвідченій, енергійній, талановитій завідуючій Чайці Надії Олександрівні. Її творчість, відданість роботі, багаті знання надихають педагогів на втілення сучасних ідей у життя дошкільного закладу.

На передодні весни до дошкільного навчального закладу «Сонечко» Калинівської селищної ради приїхали завідуючі та музичні керівники дошкільних навчальних закладів на семінар-практикум. Педагогічний колектив ДНЗ «Сонечко» продемонстрував систему роботи дошкільного закладу з питань використання нетрадиційних форм роботи, спрямованих на розвиток уяви, фантазії, образотворчого мистецтва та музики.

Учасники семінару відвідали заняття в середніх групах, які провели вихователі Кукса І.А. та Бойко К.О.), а також побували на святі-розвазі «Зиму проводжаємо, Весну зустрічаємо» (муз. керівник Васьківська В.І.)

Виходячи з положень Базового компоненту дошкільної освіти, календарні та тематичні свята є обов’язковим видом діяльності дітей дошкільного навчального закладу.

Свято-розвага було насичене піснями, таночками, іграми. Малюки із задоволенням імпровізували на народних музичних інструментах.

Не залишає поза увагою ДНЗ «Сонечко» Пузан Г.М., селищний голова смт Калинівка. Григорій Миколайович привітав освітян, розповів, що для здійснення завдань дошкільної освіти та зміцнення матеріально-технічної бази ДНЗ «Сонечко» дбає селищна рада, постійно виділяє кошти.

За круглим столом педагоги ділились власним досвідом роботи, озвучували проблеми, які стоять перед дошкільною освітою, відзначили високий організаційний та методичний рівень проведення семінару-практикуму, його нетрадиційні та інтерактивні форми роботи, що дало позитивний заряд для подальшої педагогічної діяльності.


Семінар-практикум у ДНЗ "Сонечко" Калинівської селищної ради

Василенко В.Г., завідувач ДНЗ «Зірочка» Калитянської селищної ради

Витоки здібностей та обдарувань дітей - на кінчиках пальців. Від пальців ідуть струмочки, які дають наснаги творчій думці. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина.

В.О. Сухомлинський

Реформування системи освіти вимагає розвитку творчої, креативної особистості дитини як одне з пріоритетних завдань. Саме від творчих людей, які можуть досягти успіхів у діяльності завдяки значним індивідуальним та особистим рисам, залежить розвиток суспільства.

Дошкільна освіта - первинна складова у системі безперервної освіти в Україні. В умовах оновлення суспільства, відродження національної культури орієнтація на творчий, креативний розвиток особистості є головною засадою сучасного виховання та освіти, що в свою чергу орієнтує на підвищення ролі завдань розвитку творчого, креативного потенціалу дитини як засобу формування її духовного світу, національної свідомості, морально-етичних ідеалів.

/Files/images/novini/tkachenko/Новый рисунок (27).jpg/Files/images/novini/tkachenko/Новый рисунок (16).jpg/Files/images/novini/tkachenko/Новый рисунок (2).jpg/Files/images/novini/tkachenko/Новый рисунок.jpg/Files/images/novini/tkachenko/Новый рисунок (12).jpg

Нова редакція Базового компоненту дошкільної освіти в освітній лінії «Дитина і культура» спонукає педагогів до розкриття всіх можливостей та задатків дитини.

Згідно річного плану роботи відділу освіти 26 лютого 2015року на базі дошкільного навчального закладу «Сонечко» Калинівської селищної ради було проведено районний семінар – практикум на тему: «Використання нетрадиційних форм роботи, спрямованих на розвиток уяви, фантазії, образотворчого мислення дітей на заняттях образотворчого мистецтва та музики».

На семінарі були присутні методист РМК Броварської РДА Ткаченко В.М., селищний голова смт.Калинівка Пузан Г.М., завідувачі ДНЗ та музичні керівники. З вітальним словом до присутніх звернувся селищний голова Пузан Г.М.

Методист РМК Ткаченко В.М. ознайомила всіх учасників з проведенням семінару-практикуму. Роботу семінару було поділено на блоки:

· практичний блок;

· теоретичний блок.

В практичному блоці семінару були проведені відкриті покази занять та свято-розвага.

Бойко К.О. провела з дітьми середньої групи «Маківка» колективну роботу з використанням нетрадиційних методів малювання «Вечір у зимовому лісі».

Малювання - одне з найулюбленіших занять дітей. Для них малювання – своєрідна гра. Цей вид діяльності захоплює і тішить дітей. Дітям дуже подобаються заняття, на яких використовуються нетрадиційні техніки малювання. На цьому занятті діти залюбки малювали пальчиком, патичком, паралоном та сірниковими коробками. В своїй роботі вони використовували не тільки фарби, а й суміш з борошна, солі та розпушувача для тіста.

В процесі нетрадиційного малювання малюки всебічно розвиваються. Такі заняття не стомлюють дошкільнят, а навпаки у них зберігається висока активність, працездатність протягом усього часу відведеного на виконання завдання.

Нетрадиційні техніки дозволили педагогу здійснювати індивідуальний підхід до дітей, враховуючи їх бажання та інтерес. Така робота стимулювала позитивну мотивацію дітей викликала в них радісний настрій.

Вихователь розкрила перед дітьми чудовий світ казки, організувала сюрпризний момент, запросивши Снігову королеву та казкового героя.

Катерині Олександрівні вдалося довести, що навколишня дійсність вражає своєю красою, своєрідністю, неповторністю, приваблює дитину і стає джерелом її творчих задумів у малюнку. Тому можна з упевненістю сказати, що саме нетрадиційне малювання більшої мірою сприяє розвитку у дітей творчості і уяви, а також підвищує рівень образотворчих умінь та навичок дітей.

Кукса І.А. провела в середній групі «Калинка» відкритий показ заняття з художньої праці «Зимова пригода». Художня праця посідає вагоме місце у роботі з дошкільниками. Адже саме вона забезпечує різнобічну діяльність дітей з різними видами матеріалів: з папером та картоном, з тканиною, з природним матеріалом. Такі заняття розвивають у дошкільників образне мислення, сприяють прояву особистих нахилів і здібностей. Різноманітні за своїм зовнішнім виглядом і технологічними особливостями матеріали створюють невичерпні можливості для розвитку дитячої фантазії, стимулюють до нових пошуків. Заняття з художньої праці не могло залишити нікого байдужим, адже під час його проведення лунала чудова музика, яка налаштовувала дітей на працю, використовувались інтерактивні форми роботи. Педагог спонукала дітей до розв’язання проблемних ситуацій. У процесі такої праці у дітей формувалась наполегливість, цілеспрямованість уміння доводити розпочату справу до кінця.

Музичний курівник Васильківська Віта Іванівна з дітьми старшої групи провела свято-розвагу. Учасники семінару переглянули календарне свято зимового циклу «Зиму проводжаємо, Масляну зустрічаємо». Виходячи з положень Базового компоненту дошкільної освіти, календарні та тематичні свята є обов’язковим видом діяльності дітей дошкільного навчального закладу.

Свято-розвага було насичене піснями, таночками, іграми. Малюки із задоволенням імпровізували на народних музичних інструментах. Музичний керівник збагачувала та розширювала знання дошкільників про українську народну музику, про традиції нашого українського народу.

В теоретичному блоці семінару методист Ворона Г.О. розповіла присутнім про використання нетрадиційних форм роботи в освітньому процесі дошкільного навчального закладу «Сонечко» та провела з учасниками семінару ділову гру «Творчий вихователь».

На засідання круглого столу було винесено питання «Оновлення форм та методів дошкільної освіти, як необхідна умова реалізації завдань та змісту нової редакції Базового компонента дошкільної освіти».

Завідувач Чайка Надія Олександрівна поділилася досвідом роботи з цього питання. ЇЇ інформаційна доповідь була глибока і змістовна. В обговоренні питання круглого столу взяли участь завідувач ДНЗ «Малятко» Іценко Н.Г., завідувач ДНЗ «Десняночка» Манилюк Г.П., завідувач ДНЗ «Курчатко» Деркач Л.М., завідувач ДНЗ «Берізка» Москаленко М.П., завідувач ДНЗ «Лісова пісня» Кривобок Н.В. та музичні керівники закладів. Вони відзначили високий організаційний та методичний рівень проведення семінару-практикуму, його нетрадиційні та інтерактивні форми роботи, ділились власним досвідом роботи, що дало позитивний заряд для подальшої педагогічної діяльності.

Методист РМК Ткаченко Віра Михайлівна відзначила що семінар був інформаційно та наочно насиченим, зорієнтованим на розвиток уяви, фантазії, образного мислення дошкільників. Основною метою проведення семінару було довести, що розвиток уяви та фантазії у малюків в сучасній освіті можливе при використанні нетрадиційних форм, методів, прийомів та засобів образотворчої і музичної діяльності у роботі з дітьми і це педагогічним працівникам дошкільного навчального закладу «Сонечко» вдалося.

Образотворча і музична діяльність – найбільш ефективні засоби розвитку творчих здібностей дітей. Тому педагогам необхідно не лише вчасно помітити, відчути таланти дитини, а й намагатися якомога раніше дати можливість проявити їх на практиці та в реальному житті.

З метою підвищення ефективності творчих здібностей дітей учасники семінару внесли свої рекомендації та пропозиції:

· систематично поповнювати інформаційно-ресурсний банк даних з питань нетрадиційних форм роботи, спрямованих на розвиток уяви, фантазії, образного мислення дітей на заняттях у навчально-виховний процес дошкільної освіти;

· популяризувати роботу дошкільних навчальних закладів з проблем упровадження в навчально виховний процес дошкільної освіти концептуальних ідей інноваційних технологій;

· провести семінари-практикуми, тренінги, зустрічі з обміну досвіду, круглі столи з авторами інноваційних технологій.


«Використання здоров’язбережувальних технологій в навчально-виховному процесі дошкільної освіти»

20 жовтня 2014 р.на базіДНЗ «Журавлик» Великодимерської селищної ради відбувся семінар-практикум для завідувачів ДНЗ, інструкторів з фізичного виховання на тему «Використання здоров’язбережувальних технологій в навчально-виховному процесі дошкільної освіти».

Розпочала роботу семінару Ткаченко В.М., методист РМК, яка ознайомила з метою та завданням семінару.

Перед учасниками зібрання виступила завідувач РМК Хитра І.В. про перспективу розвитку дошкільної галузі.

Дзюба Н.Г., завідувач ДНЗ «Журавлик» презентувала досвід роботи дошкільного навчального закладу з даної теми.

В практичному блоці інструктор з фізичної культури Сукало К.О., вихователі Левко Т.Г., Сукал О.Г. провели в середній групі сюжетне заняття з фізкультури за казкою «Півник та мишенята»; в старшій групі заняття на тему «Хоч малі ще козачата та готові край свій захищати».

За круглим столом були обговорені питання:

  • · впровадження медико-педагогічної технології «Гармонія інтелекту та здоров’я» в ДНЗ «Сонячний» с. Літок (Омельчук С.О., Литвиненко Л.М.);
  • · система фізкультурно-оздоровчої роботи за інноваційними технологіями в ДНЗ «Ромашка» с. Требухів (Фенюк Л.М.);
  • забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій, про співпрацю ДНЗ «Журавлик» та початковою ланкою Великодимерського СЗО НВК (Олексієнко О.М.).

Учасники семінару дійшли висновку, де педагогічні колективи цілеспрямовано й систематично працюють над проблемами фізичного виховання там є позитивні результати. Діти там помітно відрізняються бадьорістю духу, оптимізмом, високою працездатністю як щодо розумових так і щодо фізичних навантажень.

галерея

Кiлькiсть переглядiв: 268